piątek, 18 marca 2016

Babka cytrynowo-migdałowa


Wielkanoc w tym roku wypada trochę wcześniej warto, więc już zacząć planować świąteczne menu. W święta zwykle stawia się na tradycyjne dania i wypieki , dlatego nie może zabraknąć babki. Najlepsze (według mnie) są oczywiście te drożdżowe, ale smakują też te w szybszej wersji czyli ucierane, a te można robić w różnych smakach.  W zeszłym roku piekłam babkę pomarańczową (przepis),a w tym roku postawiałam na babkę cytrynowo- migdałową oraz babkę z zielona herbatą (przepis wkrótce).

BABKA CYTRYNOWO-MIGDAŁOWA



Składniki:
150 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
200 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku
5 jajek
1 kostka masła
1 cukier waniliowy
skórka otarta z 1 cytryny
80 g płatków migdałowych lub posiekanych migdałów

Przygotowanie:
Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy następnie po 1 jajku nie przerywając ucierania. Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia i posiekanymi drobno migdałami oraz skórką cytrynową. Mączną mieszankę dodajemy po trochu do ucieranej masy. Ciasto wykładamy do formy i pieczemy przez 50-55minut w 180 stopniach. Ostudzoną babkę posypujemy pudrem lub dekorujemy lukrem.

Użyłam bardzo dużej formy, dlatego moja babka jest dość płaska. Z podanych składników powinna wyjść ładna babka w formie średniej wielkości 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz