środa, 11 marca 2015

Rzecz o chipsach ...z jarmużu



Kilka dni temu zaproponowałam Wam koktajl na bazie jarmużu.
Kto spróbował wie, że było warto. Jak pisałam jarmuż wydałam mi się mało godny uwagi "chwastem". Naprawdę trudno było mi uwierzyć, że te piękne karbowane liście mogą służyć nie tylko do ozdoby dań, ale na przykład mają też tak zaskakujący smak. Nie przetworzone i bez dodatków nie wyróżniają się niczym szczególnym, ale podpieczone zupełnie zmieniają smak, którym zaskakująco przypominają kalafior. Nie od dziś wiadomo, że chipsy można robić z różnych warzyw nie tylko z ziemniaków. Próbowałam chipsów z jabłek, gruszek czy pietruszki. Tym razem przygotowałam kolejną zdrową przekąskę, którą można zajadać się na okrągło (jest mało kaloryczna)
Jarmuż można dostać już praktycznie w każdym markecie, więc warto zamienić ciężki i niezdrowe przekąski na pyszne i bardziej chrupiące chipsy z jarmużu, tym bardziej, że wiosna tuż tuż. 


CHPISY Z JARMUŻU


Składniki: 

garść jarmużu
oliwa z oliwek 
opcjonalnie sól i pieprz do smaku

 Przygotowanie:

Jarmuż myjemy i osuszamy. Układamy listki na papierze do pieczenia, skrapiamy oliwą z oliwek ,ewentualnie posypujemy przyprawami. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni przez około 5 minut. Trzeba uważać aby nie przypalić liść ,ponieważ szybko się pieką. Idealne są zielone i chrupiące.


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz