środa, 12 sierpnia 2015

Krem z gruszki i pietruszki na ostro


Jakiś czas temu znalazłam w sieci przepis na zupę krem z gruszki i pietruszki, długo za mną chodził, bo brzmiało to naprawdę wyśmienicie. Nie da się ukryć, że lubię słodycze i słodkie smaki,ale niestety jeśli chodzi o zupy to chyba jestem tradycjonalistką.Słodki smak zupy zupełnie mi nie odpowiadał (dla mnie za słodki,bardziej deserowy), no ale skoro już ją zrobiłam trzeba było ją jakoś uratować. Dodałam trochę chilli i imbiru zmieniając charakter zupy na bardziej hinduski i dzięki temu mogłam ją zjeść. Jeśli lubicie słodkie klimaty spróbujcie tego połączenia o smaku dalekiego wschodu.

KREM Z GRUSZKI I PIETRUSZKI 
(na ostro)

Składniki:

1 szklanka bulionu
3-4 pietruszki
2 gruszki
1 cebula
100 ml mleka
liść laurowy 3 szt
ziele angielskie 3 szt
szczypta soli
szczypta chilli
ok. 1 cm świeżego imbiru

Przygotowanie:

Pietruszkę kroimy na kawałki i przekładamy do garnka. 
Gruszki obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy na kawałki i dodajemy do pietruszki. Potem dodajemy posiekaną cebulę.
Całość zalewamy bulionem, dodajemy ziele angielskie, liście laurowe i starty na drobnej tarce imbir gotujemy kilka minut. Na koniec dodajemy mleko, zestawiamy zupę z ognia i całość miksujemy na jednolity, gładki krem (przed zmiksowaniem trzeba wyjąć ziele i liście laurowe). 
Krem doprawiamy szczyptą soli oraz chilli.
Podajemy z chipsami z pietruszki , groszkiem ptysiowym lub skropiony oliwą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz