poniedziałek, 19 maja 2014

Quinoa i sałatkowy zawrót głowy


W tym tygodniu zapraszam na sałatkowy zawrót głowy. Pomyślałam,że za rzadko je robię, a przecież  nie muszą oznaczać tylko diety albo imprezowej czy świątecznej przekąski. Chociaż jako te ostatnie, moje propozycje świetnie się sprawdzą zachwycając gości. 
Na początek królowa QUINOA.Komosa ryżowa. Ziarno roku. Zastanawiałam się o co takie wielkie halo z tym ziarnem. Musiałam wypróbować na własnej skórze , a właściwie na języku.
 Zrobiłam sałatkę na podstawie przepisu na Tabbouleh, czyli sałatkę libańską.
Mmmmm....PYCHA!!!
Polecam.

SAŁATKA Z QUINOA


Składniki:


filet z kurczaka
ząbek czosnku
sól
pieprz
olej do smażenia
150 g komosy ryżowej (quinoa)
1 papryka czerwona
1 ogórek świeży
3 łyżeczki płatki migdałowe
1/2 pęczka natki pietruszki
5 listków mięta świeża
1 szt cebula czerwona
3 łyżki sok z cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki majonez tradycyjny
sól i pieprz do smaku
 
Przygotowanie:

Komosę dokładnie płuczemy (inaczej będzie gorzka) i gotujemy około 15-20 minut .
W czasie gdy komosa się gotuje przygotowujemy resztę składników: 
paprykę i cebulę kroimy drobno w kostkę, 
ogórka obieramy i kroimy bez wodnistego środka także w kostkę, 
miętę i natkę siekamy drobno,
a filet z kurczaka z solą pieprzem i czosnkiem smażymy w kawałkach.
Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni.

Gdy kasza będzie już ugotowana łączymy ją z ogórkiem,papryką i reszta składników.

Oliwę z oliwek mieszamy z sokiem z cytryny, solą i pieprzem i takim sosem polewamy nasza sałatkę.

Jeżeli nie ma to być danie wegetariańskie dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka i jeszcze raz mieszamy wszystkie składniki.

Ja dodaję tez majonez , aby zaostrzyć jeszcze smak.









2 komentarze:

  1. W ubiegłym tygodniu wystartował nowy agregat zBLOGowani, umożliwiający: generowanie ruchu na blogi które dołączyły, dający możliwość obserwowania blogów i ulubionych wpisów. Zapraszamy do rejestracji na http://www.zblogowani.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie i kolorowo, komosę kupiłam niedawno i też chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń