środa, 28 maja 2014

Krem ze szparagów


Korzystając z sezonu na szparagi, trochę za sprawą mojej mamy zrobiłam na obiad zupę krem. 
Wstyd się przyznać,ale dopiero w tym roku  przełamałam się i kupiłam je pierwszy raz, bardziej z ciekawości niż dla smaku. Niestety po pierwszym kontakcie moich kubków smakowych ze szparagami nie wpadłam w zachwyt,w przeciwieństwie do mojej mamy. Ugotowane, polane masełkiem i bułka tartą wydały mi się po prostu nijakie. Moja mama jednak zażyczyła sobie zupy z tej " fasolki" jak je nazwała. 

ZUPA KREM Z BIAŁYCH SZPARAGÓW



Składniki:

pęczek białych szparagów
korpus kurczaka
1 marchew
1 pietruszka
2 ziemniaki
1/2 cebuli
ziele angielskie
liść laurowy
woda na bulion
sól i pieprz do smaku

Przygotowanie: 

Z wody marchwi pietruszki i korpusu gotujemy bulion dodając ziele angielskie i liście laurowe. Do gotowego bulionu wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki i cebulę a na końcu obrane pokrojone szparagi. Jeśli warzywa będę już miękkie miksujemy całą zawartość i doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Ja dodałam jeszcze odrobinę śmietany.





 

3 komentarze:

  1. Poproszę miseczkę! Musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja na szparagi jestem chętna zawsze i wszędzie. Jednak bardziej do gustu przypadają mi te zielone! zupy jeszcze nie próbowałam, chyba mam nową inspirację dzięki Tobie :)
    Buzka Viki!

    OdpowiedzUsuń