niedziela, 4 maja 2014

My Thai...Limonka i kurczak


Pewnie stali czytelnicy tego bloga zawyją ze zgrozą,że znowu u mnie na talerzu Azja. Zapytacie "Why Thai"? Otóż, dzisiejsze danie zostało trochę wymuszone przez kaszę kukurydzianą, na którą nie bardzo miałam pomysłu, a nie chciałam żeby się zmarnowała. Wpadłam na to, aby połączyć ją z czymś co bardzo lubię, co mnie ostatnio urzekło smakiem, kuchnią tajską. Tak powstała limonkowa potrawka z kurczakiem. 
Danie bardzo przyjemnie w smaku i bardzo aromatyczne. Dzięki liściom kafiru przebija się przez nie ciekawy posmak cytryny i limonki. 
Warto spróbować.

LIMONKOWA POTRAWKA Z KURCZAKIEM



Składniki:

1 filet z kurczaka
1/2 puszki ananasów
1/2 puszki kukurydzy
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 łyżeczki curry
olej kokosowy 
mleko kokosowe
sok z 1 limonki
1 łyżeczka sosu sojowego
4-5 liści kafiru

Przygotowanie:

Rozgrzewamy olej kokosowy i smażymy na nim pokrojoną w plasterki cebulę i przeciśnięty czosnek. Gdy cebula będzie "zeszklona"dodajemy curry a następnie pokrojony filet z kurczaka. 

Do usmażonego kurczaka dodajemy ananasy i  1/3 szklanki soku z ananasa z puszki, sok z limonki oraz odcedzoną kukurydzę. Wrzucamy też całe liście kafiru. 

Na końcu dodajemy sos sojowy i mleczko kokosowe. Wszystko gotujemy jeszcze chwilę i podajemy z ryżem, makaronem ryżowym albo ja ja z kaszą kukurydzianą.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz