niedziela, 6 kwietnia 2014

Trochę wymieszanego orientu...


Po bardzo udanym eksperymencie z kurczakiem curry z mango , w którym moje podniebienie  wprost się zakochało, przyszedł czas na koleją wycieczkę w nieznane...Jednak tym razem zamiast kurczaka wybrałam trochę mniej szlachetne mięso,które połączyłam z pędami bambusa i sezamem. Podstawą przepisu były dwa pomysły na wieprzowinę słodko-kwaśną i wieprzowinę z sezamem, a ja dodałam jeszcze pędy bambusa i trochę pasty curry żeby zaostrzyć smak. Z pewnością danie to nie przebiło wyżej wspomnianego kurczaka, ale warto spróbować, także tego smaku.

WIEPRZOWINA z PĘDAMI BAMBUSA I SEZAMEM



Składniki:

1/2 kg łopatki wieprzowej (można zastąpić kurczakiem)
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryki zielonej
1 cebula
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki pędy bambusa
1 łyżeczka pasty curry
olej do smażenia
sos:
1 łyżka sezamu
2 łyżki miodu
2 łyżki sosu sojowego
6 łyżek wody
sok z 1 limonki
1 łyżeczka mąki

Przygotowanie:

1) Łopatkę kroimy na drobne paseczki,cebulę na piórka a czosnek i paprykę na plasterki.
Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy cebulę i czosnek, a następnie mięso. Podsmażamy, dolewamy trochę wody i dusimy aż mięso będzie miękkie.(woda powinna wyparować) Dodajemy łyżeczkę pasty curry (można też dodać do sosu)
2) Do mięsa dodajemy pokrojoną paprykę i pędy bambusa i smażymy aż zmiękną.
3) Przygotowujemy sos. Sok z limonki łączymy z miodem,sosem sojowym,wodą i mąką oraz uprażonym na suchej patelni sezamem. Wlewamy sos do mięsa i gotujemy.
Gotowe :)


Podajemy z makaronem ryżowym albo ryżem.






























2 komentarze: