sobota, 5 kwietnia 2014

Małe przyjemności do schrupania - Herbatniki domowe


Muszę przyznać szczerze,że mam manię buszowania po sklepach z wyposażeniem wnętrz. Czuję się dosłownie jak dziecko w sklepie z zabawkami (świadczyć o tym może to co ostatnio kupiłam). Okazuje się ,że jak już  do takiego wejdę zawsze coś ze mną wychodzi. (niestety mój portfel nie jest szczęśliwy z tego powodu :P)
 Podczas ostatnich zakupów wpadły mi w oko urocze, pastelowe stempelki do ciastek, które musiałam kupić. Jak już mam czas to uwielbiam bawić się w kuchni. Jak co weekend zrobiłam coś słodkiego, bo czym była by kawa bez ciasteczka ;) Tym razem :

HERBATNIKI DOMOWE


Składniki:
200 g mąki
80 g cukru
100 g masła
1 jajko
1 łyżeczka soku z cytryny
skórka otarta z 1 cytryny

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zagniatamy na ciasto, które zawijamy w folię i odkładamy na godzinę do lodówki. PO tym czasie rozwałkowujemy ciasto i wycinamy krążki . 
Ciasteczka pieczemy w 180 stopniach przez ok. 10 minut (aż się zarumienią) i gotowe !




4 komentarze:

  1. Też mam słabość do tych wszystkich gadżetów. :)
    Ciasteczka wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czy bez proszku te ciasteczka urosną? Bo mam wątpliwości bo ostatnio robiłam biszkopty, miały wyjść puszyste i miały urosnąć (dodałam składniki tak jak w przepisie najprostszym) i wyszły twarde jak kamień/skała płaskie krążki, nie biszkopty. Więc dlatego pytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo to są herbatniki, takie jak np. te Petit beurre, więc nie są mięciutkie jak biszkopty, (nie muszą wyrastać, więc nie ma w przepisie proszku do pieczenia), ale są naprawdę smaczne i chrupiące,polecam

      Usuń