niedziela, 10 maja 2015

Zupa krem z cieciorki


Jak zapewne zauważyliście, od pewnego czasu na "bonappetitowym" blogu w niedzielę pojawiają się przepisy na zupy. 
Tym razem w serii "zupa na niedzielę" krem z cieciorki. Cieciorka (ciecierzyca) jest dla mnie nowością, a więc tym chętniej podeszłam do przetestowania przepisu, który podesłał mi koleżanka ze szkolnej ławki. (dziękuję Ulcia :) ) 
Smak zupy trafił w stu procentach w moje azjatyckie gusta jeśli chodzi o kuchnię. Jest bardzo aromatyczna i rozgrzewająca, a więc idealna na chłodne jesienne albo zimowe dni, ale kto by czekał aż do  zimy, żeby zjeść taką zupę. Już po samych składnikach wiedziałam, że będzie pysznie.

ZUPA KREM z CIECIORKI z IMBIREM


Składniki:


1 szklanka bulionu warzywnego 
1 szklanka cieciorki (ciecierzycy)
1/2 puszki pomidorów z zalewą
1,5 cm świeżego imbiru 
1 cebula
2 ząbki czosnku
3/4 puszki mleka kokosowego
1 szczypta chilli, kurkumy, soli i pieprzu do smaku 
2 łyżki oliwy
 

Przygotowanie:

Ciecierzycę moczymy całą noc w wodzie. Namoczoną ciecierzycę gotujemy, aż będzie miękka. Cebulę, czosnek i imbir obieramy, kroimy na plasterki. Podsmażamy na oliwie z oliwek. Kiedy cebula będzie zeszklona przelewamy wszystko do garnka, dodajemy pomidory z puszki wraz z zalewą oraz bulion warzywny i gotujemy około 7 minut. Następnie do garnka dodajemy ugotowaną wcześniej ciecierzycę. Kiedy wszystko się zagotuje miksujemy blenderem warzywa na krem. Do kremu dodajemy mleko kokosowe i ponownie podgrzewamy. Doprawiamy do smaku szczyptą chilli, kurkumy, soli i pieprzu. Podajemy z posiekaną natką pietruszki. 

Przepis, który dostałam zakładał użycie 400 g cieciorki z puszki oraz dodanie kuminu,możecie spróbować też takiej, dużo szybszej w wykonaniu wersji. 







2 komentarze: