środa, 7 stycznia 2015

Kawa korzenna


W zeszłym roku zrobiłam nalewkę pomarańczowo-kawową, dlatego wiedziałam, że kawa z dodatkiem pomarańczy będzie dobrym pomysłem.
 Kolejną kawą, którą znalazłam w przepisach A.S.  była kawa z domowym Glogg-iem. Glogg to rodzaj aromatycznego, szwedzkiego grzanego wina z dodatkiem skórki pomarańczowej. Do tej kawy robi się wersję bezalkoholową.
 Taka kawa z dodatkiem korzennych przypraw i pomarańczy jest fajnym pomysłem na rozgrzanie się po jesiennym albo zimowym spacerze.

KAWA KORZENNA Z DOMOWYM GLOGG-iem


Składniki:
3/4 szklanki zaparzonej ulubionej kawy
1/4 szklanki domowego glogg (można kupić gotowy koncentrat)
plaster pomarańczy

na glogg:
1 szklanka soku pomarańczowego
1 szklanka soku winogronowego
skórka otarta z 1 pomarańczy
kilka sztuk  rodzynek i  suszonej żurawiny
5 goździków
1/2 łyżeczki przyprawy korzennej
1/2 łyżeczki kardamonu
1/2 łyżeczki cynamonu
1 laska waniliowa
 

Przygotowanie:
Glogg przygotowujemy podgrzewając sok pomarańczowy z sokiem winogronowym oraz skórką pomarańczową i przyprawami około 15 minut. Mieszamy aby płyn się nie zagotował. 
Gorącym glogg-iem zalewamy rodzynki i żurawinę, a kiedy napęcznieją miksujemy.

Zaparzamy 3/4 szklanki kawy (ja użyłam kawy z ekspresu) dodajemy 1/4 szklanki glogg-u oraz plaster pomarańczy (opcjonalnie). 
Według uznania  można dosłodzić miodem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz