środa, 6 sierpnia 2014

Pomidorowe paluszki śniadaniowe


Nie ma to jak świeże, domowe, jeszcze ciepłe bułeczki na śniadanie. Puszyste i mięciutkie paluszki pomidorowe najlepiej smakują od razu po upieczeniu z kremowym serkiem. 
Jestem naprawdę zadowolona, bo drożdżowe wypieki idą mi coraz lepiej...
A już niedługo napiszę Wam jak zrobić prosty, ale pyszny domowy chleb, według przepisu mojej siostry. 
Stay tuned !!!

PALUCHY POMIDOROWE




Składniki:

2,5 szkl. mąki
4 łyż. cukru
14 g drożdży suchych
60 g masła
3/4 szkl. mleka
1 jajko
1 żółtko
szczypta soli

sos: 
1/2 szklanki koncentratu pomidorowego
1/2 łyżeczki oregano i bazylii suszonej 

Przygotowanie:


Składniki suche (mąkę, cukier , drożdże, sól) mieszamy. 
(Jeśli używamy świeżych drożdży najpierw robimy rozczyn i odstawiamy w ciepłe miejsce aby wyrosły) 

W oddzielnej misce roztrzepujemy jajka z roztopionym masłem i mlekiem. Wlewamy mieszaninę do składników suchych i zagniatamy ciasto. Jeśli będzie za rzadkie dodajemy po troszku mąki.

Ciasto odstawiamy na około 2 godziny w ciepłe miejsce aby wyrosło.

Kiedy ciasto już urośnie odrywamy po kawałku, lekko rozwałkowujemy, smarujemy taki placek koncentratem z przyprawami, zwijamy w świderek i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na około 20 minut.

Pieczemy w 180 stopniach około 20 minut. (sprawdzać , bo ja niestety lekko przypaliłam ;) )




 

3 komentarze:

  1. Ale fajowy pomysł! Jak długo piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, gapa ze mnie, nie wpisałam czasu, już poprawione (około 20 minut)

      Usuń
  2. Strasznie mi się podobają. Fajna śniadaniowa propozycja.

    OdpowiedzUsuń