niedziela, 2 marca 2014

Oponki serowe "po" tłustoczwartkowe dla tych, którzy czują niedosyt


W związku z Tłustym Czwartkiem wiele blogów wysypało przepisami na pączki lub faworki. Ciasta na drożdżach rzadko kiedy mi wychodzą, a przy faworkach jest dużo pracy, więc miałam nic tłustoczwartkowego nie robić, ale na jednym z blogów (tutaj) znalazłam przepis na serowe oponki i aż mi ślinka pociekła. We czwartek musiałam się zadowolić sklepowymi smakołykami :( wiec na dzisiaj zaplanowałam zrobienie oponek. Oponki serowe, jak mi się zdaje, są mniej tłuste, lżejsze i o niebo lepsze w smaku niż pączki,a do ich zrobienia nie trzeba nawet grama drożdży, co mnie bardzo ucieszyło.

OPONKI SEROWE


Składniki:

500 g sera białego śmietankowego
500 g mąki
100 g cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
4 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka spirytusu
250 ml jogurtu naturalnego
dodatkowo:

tłuszcz do smażenia - u mnie olej
mały kieliszek spirytusu dodawany zimnego oleju
cukier puder do posypania


Przygotowanie:

 Z mąki  sera, cukru, żółtek, spirytusu, proszku do pieczenia i jogurtu zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy ciasto na grubość 1-1,5 cm i za pomocą szklanki wykrawamy duże kółka, a w ich środku kieliszkiem robimy dziurkę. Kulek używamy jako małych pączków.
Do zimnego oleju  dodajemy kieliszek spirytusu. Oponki smażymy na rozgrzanym oleju. Usmażone oponki osuszamy na papierowych ręcznikach, a następnie posypujemy cukrem pudrem.









1 komentarz: