czwartek, 8 września 2016

Ratatuja , albo jak kto woli ratatouille :)


Wrzesień to najlepszy miesiąc aby na straganie (albo własnym ogródku) znaleźć różnokolorowe świeże warzywa, wprost krzyczące "weź mnie". Warto z takich dobroci  w tym miesiącu korzystać ponieważ są  jeszcze jędrne i mamy pewność , że świeżo zebrane. Warto z nich zrobić pyszne i do tego kolorowe danie jakim jest Ratatouille. W spolszczonej nazwie to Ratatuja czyli warzywne danie prowansalskie, składające się głównie z cukinii, bakłażana, cebuli, pomidorów i papryki. Ja zamiast papryki użyłam cienko pokrojonych ziemniaków, dlatego świetnie się sprawdziło jako dodatek obiadowy do mięsa zamiast ziemniaków. Ratatuja będzie też fajnym pomysłem na lekka kolację. Mimo, że na początku podchodziłam do niej z rezerwą, zakochałam się w tym daniu. 

RATATUJA ZAPIEKANA
(Ratatouille) 
 

Składniki:
1 bakłażan
1 cukinia
2-3 pomidory
2-3 ziemniaki
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
1/2 szkl. oliwy
1 łyżka masła
zioła prowansalskie do posypania

(Ilość składników zależy od wielkości naczynia w jakim je robimy,można dodać też paprykę) 

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa musimy pokroić w plasterki o grubości 4-5 mm (cebule i ziemniaki wcześniej trzeba obrać)
Naczynie do zapiekania smarujemy masłem, a następnie układamy w nim na przemian plasterki warzyw.
Oliwę mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i polewamy nią warzywa ułożone w formie. Całość posypujemy ziołami prowansalskimi. Naczynie przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 30 minut. Po tym czasie zdejmujemy folie i pieczemy kolejne 30 minut. (w zależności od piekarnika można przedłużyć czas zapiekania jeśli np. ziemniaki będą jeszcze twarde)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz