środa, 25 czerwca 2014

Drożdżówki z truskawką

.

Ciasto drożdżowe nigdy nie było moją mocną stroną, dlatego robię je rzadko. Nie zawsze mi wychodzi, czego bardzo żałuję, bo uwielbiam świeże domowe bułeczki i placki z owocami. Tym razem podjęłam próbę z truskawkami. Jak na mnie bardzo udaną :))

DROŻDŻÓWKI Z TRUSKAWKAMI


Składniki:

2,5 szkl mąki
4 łyż. cukru
14 g drożdży suchych
60 g masła
3/4 szkl. mleka
1 jajko
1 żółtko
szczypta soli

truskawki

kruszonka:
1/2 szkl. mąki
5 łyż. cukru
60 g
masła
cukier waniliowy

Przygotowanie:

Składniki suche (mąkę, cukier , drożdże, sól) mieszamy. 
(Jeśli używamy świeżych drożdży najpierw robimy rozczyn i odstawiamy w ciepłe miejsce aby zaczęły pracować) 

W oddzielnej misce roztrzepujemy jajka z roztopionym masłem i mlekiem. Wlewamy mieszaninę do składników suchych i zagniatamy ciasto. Jeśli będzie za rzadkie dodajemy po troszku mąki.

Ciasto odstawiamy na około 2 godziny w ciepłe miejsce aby wyrosło.
Kiedy ciasto już wyrośnie odrywamy po kawałku formujemy kulki na wierzchu, które układamy po 2,3 truskawki. Smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy kruszonką.

Kruszonka:
Z mąki, cukru i roztopionego masła zagniatamy ciasto. 

Bułeczki pieczemy około 25 minut w 190 stopniach. 






 


2 komentarze:

  1. Pyszne, a gdyby były jeszcze z budyniem to obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędnie wyglądają, porywam jedną.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń