poniedziałek, 25 stycznia 2016

Zupa krem marchewkowy z pomarańczową nutą



Na jednej ze stron znanego marketu znalazłam przepis na zupę krem z marchewki z dodatkiem imbiru i pomarańczy. Zabrzmiało to na tyle kusząco, że podjęłam wyzwanie i wypróbowałam na sobie. Ogólnie smak zupy bardzo ciekawy, przywodzący na myśl smaki daleko wschodnie, chociaż nie mogę szczerze napisać, że w tej wersji oszalałam na jej punkcie. Mam ochotę zrobić ją jeszcze raz po swojemu (np.z kolendrą), bez dodatku pomarańczy, który moim zdaniem, za bardzo zdominował cały smak. Jeśli macie ochotę spróbujcie.

 KREM MARCHEWKOWY
 z
POMARAŃCZOWĄ NUTĄ


Składniki:
1 kg marchwi
2 cebule
1 niewielki kawałek świeżego imbiru (około 1 łyżeczki po starciu)
sok z 1 pomarańczy 
50 g masła
sól, pieprz i śmietana do smaku
2 litry bulionu warzywnego

Przygotowanie:
Marchew obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Cebulę siekamy i podsmażamy w rondlu na maśle dodając starty drobno imbir. Do zeszklonej cebuli i imbiru dodajemy marchew oraz sok wyciśnięty z 1 pomarańczy (ja bym pominęła). 
Marchew zalewamy bulionem i gotujemy, aż zmięknie. 
Po ugotowaniu całość miksujemy blenderem i doprawiamy do smaku solą i pieprzem (opcjonalnie śmietaną)

 

7 komentarzy: