piątek, 12 czerwca 2015

Lody domowe truskawkowe i śmietankowe


Lody, lody dla ochłody. Przy takich letnich temperaturach jakie w końcu zapanowały, lody i zimne napoje to prawdziwe zbawienie. Do tej pory wydawało mi się, że zrobienie lodów metodą domową jest jakieś skomplikowane albo po prostu zamiast lodów wyjdzie góra lodowa, więc skusiłam się na zakup specjalnego urządzenia chłodzącego do produkcji domowych lodów. Z dużą dozą ciekawości czekałam na efekt i muszę przyznać ,że się nie zawiodłam. Lody wyszły pyszne i wprost aksamitne. Skorzystałam z dwóch przepisów: na lody śmietankowe (przepis z jajkami), który znalazłam w sieci oraz na lody truskawkowe (przepis bez użycia jajek, dostarczony z urządzeniem).

LODY DOMOWE


LODY ŚMIETANKOWE

Składniki:

1 szklanka mleka 3,2%
330 ml śmietany 30%
2/3 szklanki cukru
4 żółtka
2/3 szklanki śmietany 18%

Przygotowanie:

Mleko lekko podgrzewamy ze śmietaną 30% dodając cukier, mieszamy aby się rozpuścił. Roztrzepane żółtka mieszamy w miseczce z odrobiną ciepłego mleka.. Tak zahartowane żółtka wlewamy do ciepłego mleka. Wstawiamy ponownie na ogień i gotujemy aż mieszanina zacznie lekko gęstnieć i osiągnie konsystencję rzadkiego kremu. Zdejmujemy z ognia, studzimy, a następnie dodajemy śmietanę 18%. Tak przygotowaną masę przelewamy do urządzenia do lodów i dalej postępujemy według instrukcji urządzenia

LODY TRUSKAWKOWE

Składniki:

330 ml śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
1 szklanka mleka
150 g truskawek 

Przygotowanie:

Truskawki myjemy, pozbywamy je szypułek, a następnie miksujemy blenderem na mus.
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem. Do ubitej śmietany dodajemy mleko oraz mus z truskawek. Wszystko mieszamy i odstawiamy do lodówki na około 10 minut. Po tym czasie masę przelewamy do urządzenia do lodów. Dalej postępujemy według instrukcji urządzenia. 

Jeśli nie posiadacie takiego urządzenia masę można przelać do pojemnika, który wstawiamy do zamrażalnika na kilka godzin, od czasu do czasu dobrze jest przemieszać zamrażaną masę,aby rozbić kryształki lodu.
  











Akcja lodowa 2015 Milion Smaków Truskawek - druga edycja

5 komentarzy:

  1. czasami żałuję,że nie mam maszynki do lodów..heh

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa nic straconego, takie lody można zrobić też bez maszynki, ja mam taką najprostszą,taka najprostsza maszynka to nie jest też jakiś duży wydatek

    OdpowiedzUsuń
  3. Loooody, uwielbiam! Na pewno się za nie wezmę :) Wszystko, co domowe smakuje milion razy lepiej niż kupne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak sądzę Agato :) nie dość że smakuje lepiej to jeszcze nie zawiera tej całej chemii,którą się dodaje do produktów masowych

      Usuń