piątek, 7 listopada 2014

Ciasto wiśniowe z domową frużeliną

 

 W ostatnim okresie zaczyna mnie ograniczać (i to bardzo) brak wolnego czasu, który mogłabym poświęcić na robienie sobie małych przyjemności, nie tylko kulinarnych, ale i takich prostych jak wyjście na spacer. Do tego nadeszła jesień i  powili ogarnia mnie ogólne zniechęcenie. Przydało by się gdzieś wyjechać i podładować akumulatory, ale gdzie tu jechać jak w około szaro i zimno i nic się nie chce. 

Moja siostra zarzuciła mi dzisiaj,że od tygodnia nic nowego się nie dzieje na blogu, a ona czeka i czeka. Zostałam zmotywowana, więc się wzięłam do roboty  i proszę...

Coś słodkiego i naprawdę prostego na poprawę jesiennych nastrojów.


CIASTO UCIERANE Z FRUŻELINĄ WIŚNIOWĄ



Składniki:

3 szkl mąki
1,5 szkl cukru pudru
200 g masła
3 jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub 1 cukier waniliowy)
1/4 łyżeczki ekstraktu migdałowego
1 słoiczek dżemu wiśniowego (ja użyłam domowej frużeliny z wiśnii)

Przygotowanie:

Masło ucieramy z cukrem na białą masę, następnie cały czas ucierając,dodajemy po jednym jajku. Do masy dodajemy ekstrakt z wanilii i ekstrakt migdałowy , a później mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia oraz szczyptą soli.
Tak przygotowane ciast dzielimy na dwie nierówne części.
Większą część wylewamy na dno formy wyłożonej papierem do pieczenia.Na cieście rozprowadzamy dżemy (ja użyłam domowej wiśniowej frużeliny z dużymi kawałkami owoców). 
Na frużelinie robimy w 2 cm odstępach kleksy z pozostałego ciasta. (kleksy z ciasta podczas pieczenie się trochę rozpłyną i powiększą dlatego trzeba zachować odstępy)
Wkładamy ciasto do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 40- 45 minut.










3 komentarze: