wtorek, 9 czerwca 2015

Sałatka z zieloną soczewicą


Pogoda dopisała w ten długi czerwcowy weekend, poczułam już lato i korzystałam z niego ile tylko się dało, łapiąc słońce na wycieczkach rowerowych. Przy okazji złapałam też totalnego lenia blogowo-kuchennego, stąd też troszkę mnie tu nie było. W kuchni gościłam mało i tak naprawdę nawet jednodaniowy obiad robiłam na szybko, aby tylko zjeść i ponownie wyjść.
Dzisiaj przepis na właśnie taki obiad w upalne dni, gdy w kuchni totalnie nie ma ochoty się stać albo jeść dania podawane na gorąco.


SAŁATKA Z ZIELONĄ SOCZEWICĄ


Składniki:

1 filet z kurczaka
przyprawa do Gyrosa/ kebaba
2 ząbki czosnku
oliwa do smażenia
1 puszka kukurydzy
1 słoik selera marynowanego
1 szklanka zielonej drobnej soczewicy
1 czerwona cebula
sól, pieprz do smaku
majonez lub jogurt naturalny  

Przygotowanie: 

Filet opłukujemy, kroimy na kawałki. Posypujemy przyprawą do gyrosa lub kebaba oraz przeciśniętym czosnkiem, polewamy oliwą. Odstawiamy na co najmniej pół godziny (ja filet zamarynowałam rano, usmażyłam około południa). Kawałki kurczaka obsmażamy na oliwie, a następnie studzimy. 
Zieloną soczewicę płuczemy i gotujemy.
Kukurydzę i selera odsączamy z soków. 
Cebulę drobno kroimy. 
Wszystkie składniki sałatki mieszamy, dodajemy majonez lub jogurt naturalny (na zdjęciach wersja saute), doprawiamy do smaku solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz