poniedziałek, 15 czerwca 2015

Pierogi z truskawkami i serem



Sezon truskawkowy w pełni, a więc nie mogłoby zabraknąć na moim stole pierogów z truskawkami. Nie wiem czy tylko mi przypominają i kojarzą się z dzieciństwem , ale kiedy tylko je jem wracam wspomnieniami do czasu wakacji u dziadków, bieganiu po polu i jednym małym wypadkiem rowerowym, po którym do tej pory mam ślad na kolanach.Wtedy wypadek wydawał się katastrofą, bo przez całe wakacje chodziłam z fioletowymi kolanami wysmarowanymi gencjaną,a dziś to tylko wspomnienie rowerowej wyprawy po truskawki i fioletowych kolan,z których do tej pory z siostrami się śmiejemy. Wracając do pierogów zwykle robię je z  samymi truskawkami,więc tym razem dokonałam małej zmiany. Połączyłam truskawki i  ser,nic odkrywczego,ale wyszło pysznie.

PIEROGI z TRUSKAWKAMI i SEREM




Składniki:

2 szklanki mąki
3/4 szklanki gorącej wody
1 łyżka oleju
1 szczypta soli
1 kostka sera białego (ok.200 g)
2 łyżki cukru pudru
1 duża garść truskawek 
 
Przygotowanie:

Do mąki dodajemy gorącą wodę (może być wrząca) oraz szczyptę soli i łyżkę oleju. Mieszamy najpierw łyżką aby się nie poparzyć, następnie zagniatamy ciasto. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne.

Ser przeciskamy przez praskę lub mielimy, dodajemy do niego cukier i pokrojone na ćwiartki truskawki.

Ciasto rozwałkowujemy na stolnicy na grubość około 0,4 cm. Z ciasta wycinamy krążki, na które nakładamy farsz, zawijamy i zlepiamy brzegi pierogów. Pierogi gotujemy w lekko osolonej wodzie do momentu wypłynięcia na powierzchnię wody, podajemy ze śmietanką.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz