sobota, 27 czerwca 2015

Baklava


Baklava to dość prosty do zrobienia deser, który kojarzy się głównie z kuchnią turecką czy grecką. Ja po raz pierwszy jadłam oryginalną, mega słodką i lepką baklavę turecką, posypana była pistacjami, wprost się w niej zakochałam. Przesiąknięte słodkim syropem orzechy i chrupkie ciasto- palce lizać.

BAKLAVA


Składniki:
(forma25x30)
1,5 opakowania ciasta filo
3 szklanki posiekanych orzechów włoskich
150 g masła
1/4 łyżeczki cynamonu
3 łyżki cukru
1/2 posiekanych pistacji

syrop:
3/4 szklanki miodu
1 szklanka wody
1 szklanka cukru
sok z 1/2 cytryny


Przygotowanie:

Orzechy miksujemy w blenderze,dodajemy cukier i  cynamon.

Formę na ciasto smarujemy roztopionym masłem,następnie układamy płat ciasta,który także smarujemy masłem. Postępujemy tak z kolejnymi 5 płatami. 

Na cieście układamy połowę masy z orzechów, którą przykrywamy kolejno 3 płatami posmarowanymi masłem. Układamy pozostałą masę orzechową. 
Na wierzch kładziemy pozostałe płaty ciasta, smarując je za każdym razem rozpuszczonym masłem. 

Tak przygotowane kroimy ostrym nożem w romby, a wierzch posypujemy posiekanymi pistacjami. Trzeba to zrobić przed wstawieniem ciasta do piekarnika,ponieważ po upieczeniu ciasto się będzie łamało.

Ciasto pieczemy przez 30 minut w 180 stopniach a pod koniec pieczenia zwiększamy temperaturę do 200 i pieczemy około 10 minut.

Gorące ciasto polewamy wystudzonym syropem, odstawiamy na noc aby nabrało wilgoci.

syrop:

Cukier,miód,wodę oraz sok z cytryny podgrzewamy do rozpuszczenia składników, podgrzewamy kilka minut aż syrop zacznie gęstnieć. 
Syrop zestawiamy z ognia i studzimy.









1 komentarz: