środa, 24 września 2014

Pasta alla Norma (Pasta Siciliana)


Pasta alla Norma to makaron z smażonym  na czosnku i cebuli bakłażanem i pomidorami, posypany dojrzałym serem ricotta i bazylią. Każdy kto był na gorącej Sycylii z pewnością spotkał się z tym tradycyjnym daniem. Ja korzystając z pojawienia się w sklepach mnóstwa pięknych , ciemno fioletowych bakłażanów, postanowiłam w końcu spróbować tego warzywa, z którym do tej pory nie miałam styczności.  
Pastę alla Norma nieco zmodyfikowałam (mam na dzieję ,że się nie naraziłam za bardzo jakiemuś Sycylijczykowi), ale myślę, że nie wpłynęło to niekorzystnie na to danie. Wręcz przeciwnie...:) 
Kto się skusi? Polecam.

PASTA ALLA NORMA
(Pasta Siciliana)

 

Składniki:

makaron penne lub tagliatelle
1 średniej wielkości bakłażan
1 cebula
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
3 łyżki koncentratu pomidorowego ( lub 2 pomidory z puszki)
100 g boczku 
sól, pieprz, oregano 
parmezan ( w oryginalnym przepisie twarda ricotta)
kilka listków bazylii

Przygotowanie:

Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu, ale nie hartujemy go po ugotowaniu zimną wodą. 
Bakłażany kroimy w plastry około 0,5 cm, solimy i odstawiamy na parę minut aby puścił sok. Plastry bakłażana odsączamy z soku ręcznikiem papierowym , a następnie kroimy na mniejsze kawałki. 
Cebule i czosnek siekamy i podsmażamy na oliwie z oliwek. Kiedy będą zeszklone dodajemy pokrojonego bakłażana. 
Na oddzielnej patelni podsmażamy pokrojony w kostkę boczek (w oryginalnym przepisie nie ma boczku). Dodajemy go do warzyw kiedy będą miękkie. Następnie dodajemy koncentrat pomidorowy (lub pokrojone pomidory) i przyprawiamy solą, pieprzem i oregano, wszystko mieszamy. 
Na koniec  na patelnię wrzucamy jeszcze gorący ,ugotowany makaron i chwilę mieszamy aby przeszedł smakami sosu.
Podajemy posypany startym parmezanem ( w oryginalnym przepisie ricottą) oraz bazylią.
Bon appetit !




2 komentarze:

  1. włoską kuchnię zjadam w ciemno! Wygląda przepysznie! :) Obiecaj, że ja przyjadę kiedyś do Polski to mnie zaprosisz na te swoje przysmaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z przyjemnością, tylko o wcześniejsze wybranie menu poproszę :)

    OdpowiedzUsuń