środa, 13 stycznia 2016

Chleb orkiszowy na drożdżach


W okresie świątecznym i nawale obowiązków nie było czasu na pieczenie domowego chlebka. Zakwas, który został z poprzednich wypieków chyba za długo stał w lodówce i mimo, że nie był szczelnie zakręcony tylko przykryty gazą wyglądał na popsuty. Nie miałam innego wyjścia jak zrobić chleb na drożdżach, od którego już odwykłam. Co prawda przy produkcji chleba na drożdżach jest mniej pracy niż przy tym na zakwasie, jednak wolę ten drugi (nie tylko ze względu na smak, ale i dłuższe zachowanie świeżości)
Na chleb orkiszowy na zakwasie przepis znajdziecie tu, a poniżej przepis na bochenek drożdżowy. Smacznego.

CHLEB ORKISZOWY
(na drożdżach)


Składniki:
500g mąki orkiszowej
250 ml serwatki (lub wody)
30 g drożdży
1 niepełna łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
4 łyżki oliwy z oliwek


Przygotowanie:
Drożdże rozrabiamy w 1/2 szklanki ciepłej wody z cukrem i odrobiną mąki. Odstawiamy w ciepłe miejsce do momentu, aż zaczną pracować. 
Do miski przesypujemy mąkę, dodajemy sól, oliwę oraz wyrośnięte drożdże. Dolewamy serwatkę (ja nie miałam, więc u mnie to woda) 
Zagniatamy dość zwarte ciasto, które odstawiamy w misce w ciepłe miejsce na ponad godzinę, aż ciasto wyrośnie. 
Z ciasta formujemy bochenek lub przekładamy do foremki i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i pieczemy przez 40 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz