czwartek, 12 października 2017

Kluski śląskie z sosem grzybowym


Smaczne danie kuchni polskiej kojarzące mi się z kuchnią mojej mamy? Kluski śląskie albo pyzy. Myślałam ostatnio nad tym jakiego dania dawno nie jadłam i wpadłam na ten pomysł. Dzisiaj proponuję na obiad zrobić kluski śląskie,a w związku z tym, że jeszcze mamy sezon grzybowy, podałam je z sosem z grzybów leśnych.(na zdjęciach dodatkowo pieczarki-lepiej wyglądają).

KLUSKI ŚLĄSKIE 
z SOSEM GRZYBOWY



Składniki:
kluski:
500 g ugotowanych ziemniaków
150 g mąki ziemniaczanej
1 jajko
szczypta soli
sos:
200 g pieczarek
100 g suszonych grzybów
1 szkl  bulionu
3 szalotki lub 1 średnia cebula
śmietana do zabielenia
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia

Przygotowanie:
kluski:
Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę lub mielimy maszynką. Do ziemniaków dodajemy mąkę , jajko, sól i zagniatamy ciasto. Z ciasta odrywamy kawałki z których formujemy kulki, na środku robimy palcem małą dziurkę. Kluski gotujemy we wrzącej wodzie aż wypłyną na powierzchnię.
sos:
Grzyby suszone moczymy, a następnie obgotowujemy ok. 10 minut.  Odcedzamy.
Pieczarki i szalotki/ cebulę kroimy w plastry. Obsmażamy na oleju, a następnie dodajemy grzyby. Smażymy chwilę razem, a następnie zalewamy szklanką bulionu. Gotujemy 5 minut, zabielamy śmietaną, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz