niedziela, 24 lipca 2016

Jagodowy deser z chia


Kilka ostatnich dni spędziłam z dala od kuchni. Dobrze jest wyrwać się na parę dni z domu, bo nawet jeśli pogoda nie sprzyja można oderwać się od spraw codziennych i oczyścić trochę umysł. Podładowałam swoje baterie i złapałam trochę oddechu w górach. Wróciłam gotowa na nowe wyzwania kulinarne, ale na początku żeby nie zginąć w kuchennym kołowrotku zrobiłam coś lekkiego i nie wymagającego dużego wkładu pracy. Deser z chia, jagód i bitej śmietany. Idealny na osłodzenie sobie letniego popołudnia.

DESER JAGODOWY z CHIA


Składniki:
(na 2 porcje)
300 ml mleka lub jogurtu pitnego jagodowego
2 łyżki chia (szałwii hiszpańskiej)
100 g jagód
2 łyżki cukru pudru
150 ml śmietany 30%

Przygotowanie:
Jagody miksujemy z mlekiem lub jogurtem do picia. Po zmiksowaniu wsypujemy do nich 2 łyżki chia, mieszamy i odstawiamy, aż napęcznieją. Następnie przekładamy do 1/2 wysokości słoiczków lub szklanek. 
Śmietanę ubijamy z cukrem pudem, przekładamy na jagodowy pudding i dekorujemy jagodami. 




4 komentarze: