wtorek, 27 stycznia 2015

Ciasteczka pomarańczowe


Przepis na dzisiejsze ciasteczka dostałam od Kaliny. Został nieco przeze mnie zmodyfikowany, ponieważ wolę w ciastkach proszek do pieczenia zamiast sody i dodałam więcej skórki przez co ciastka są podwójnie pomarańczowe. Ciastka są naprawdę pyszne, a jeśli uda wam się zachować chociaż kilka sztuk na następny dzień zobaczycie, że robią się miękkie i  przypominają pomarańczowe magdalenki.

CIASTECZKA POMARAŃCZOWE


Składniki:
(na 26-28 ciastek)

250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki cukru
cukier waniliowy
1/2 szklanki miodu
120 g masła
skórka otarta z 1 pomarańczy
3 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
3 łyżki płatków migdałowych (opcjonalnie, do posypania) 

(Spytacie o jajka??? Nie, nie dodajemy do nich jajek :) )

Przygotowanie:
Wszystkie składniki suche łączymy w misce. Dodajemy  masło i miód oraz skórkę pomarańczową otartą i kandyzowaną. Wyrabiamy ciasto, powinno być dość lepkie.
Z ciasta w dłoni ulepimy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam do tego łyżki nakładania do lodów. 
Ciastka w formie kulek można też trochę spłaszczyć dłonią będą miały inną formę.
Wierzch ciastek opcjonalnie możemy posypać płatkami migdałowymi. 
Ciastka w spłaszczonej formie  pieczemy ok. 8 minut ,a kulki ok. 10 minut w  piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

2 spłaszczone ciastka można przełożyć kremem pomarańczowym na , który przepis znajdziecie tu wkrótce.




 

Pomarańcze - wszyscy tańczą i ja tańczę

3 komentarze:

  1. Ciasteczka bez jajek - przepis muszę wypróbować :) Dziękuje za dodanie przepisu do akcji o pomarańczach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, musiały być przepyszne! Kradnę przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowałam - co prawda bez migdałów, ale szybki, fajny, i przede wszystkim smaczny. Polecam!

    OdpowiedzUsuń