środa, 20 sierpnia 2014

Pesto i cukinią - zielona klasyka inaczej


Pesto stanowi klasyczny dodatek do makaronów, który znają chyba wszyscy. Mój pierwszy kontakt z nim zakończył się niestety dużym rozczarowaniem i niesmakiem. Odważyłam się go spróbować ponownie dopiero kilka lat temu i się w nim zakochałam. Ostatnio odkryłam,że pesto można dodawać nie tylko do makaronu. Do tarty podeszłam dość sceptycznie, obawiając się połączenia pesto z cukinią. Zupełnie nie potrzebnie. Smaki w tym daniu świetnie się uzupełniają i śmiało mogą zastąpić nawet pizzę.

TARTA Z CUKINIĄ I PESTO



Składniki:

ciasto:

100 g masła
1,5 szkl mąki
2 żółtka
2 łyżki śmietany
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

dodatki:
pesto
cukinia
ogórek
pomidor
parmezan lub grana padano
Przygotowanie:

Z mąki, zimnego masła, żółtek,soli, śmietany i proszku do pieczenia zagniatamy ciasto. Zagniecione ciasto odstawiamy na co najmniej pół godziny do lodówki. Po tym czasie rozwałkowujemy, środek smarujemy dość grubą warstwą pesto , a na nim układamy pokrojoną w plasterki cukinię, ogórka i pomidora. Brzegi ciasta zawijamy do środka. Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach. Po wyjęciu tarty z piekarnika posypujemy ją dużymi płatkami parmezanu.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz