piątek, 4 grudnia 2015

Mus czekoladowy


Kulinarnie grudzień to dla mnie miesiąc nie tylko świątecznych dań, ale też czekolady i pomarańczy. To właśnie w tym okresie cytrusy smakują najlepiej, a czekolada pachnie tak wyjątkowo. Jako,że lubię łączyć smak czekolady i pomarańczy, a dostałam ostatnio w prezencie zestaw czekolad zrobiłam delikatny i rozpływający się w ustach mus idealny na przedświąteczny deser. W paczce, którą dostałam znalazłam między innymi czekoladę ze skórką pomarańczy, która była inspiracją dzisiejszego przepisu. Znalazłam też czekoladę z wytrawnym cytrusowym nadzieniem, z wiśnią i orzeźwiającą miętą ,wszystkie te połączenia bardzo lubię, więc to była bardzo miła niespodzianka. Czekolady o zawartości min.70 %  kakao mają mocny i wyrazisty smak, a owocowe dodatki bardzo dobrze go podkreślają, na pewno przypadną Wam do gustu, tak jak mój czekoladowy deser z nutą pomarańczy.


MUS CZEKOLADOWY z NUTĄ POMARAŃCZY



Składniki:
(na 4 porcje)
300 ml śmietany
100 g czekolady gorzkiej
5 łyżek soku pomarańczowego
1 łyżeczka cukru pudru
1 fix do śmietany
skórka otarta z 1 pomarańczy

Przygotowanie:
Śmietanę ubijamy na sztywno dodając fix do śmietany. Do 1/3 ubitej śmietany dodajemy 1 łyżeczkę cukru pudru i odkładamy, aby później użyć na wierzch deseru. Do pozostałej śmietany będziemy dodawać czekoladę.
Czekoladę rozpuszczamy z sokiem pomarańczowym w kąpieli wodnej i lekko studzimy, a następnie łączymy z ubitą śmietaną pamiętając aby najpierw trochę śmietany zahartować czekoladą (inaczej się zważy)

Gotowy mus przekładamy do miseczek, dostawiamy na kilak minut do lodówki, aby lekko stężał. Na musie czekoladowym układamy bitą śmietanę, której część wcześniej odłożyliśmy, a całość posypujemy startą drobno czekoladą oraz skórką pomarańczową.





4 komentarze: