sobota, 11 stycznia 2014

ZUPPA DI AGLIO Włoski eksperyment



Lubię dobrze przyprawione potrawy. Czosnek w wielu daniach zupełnie mi nie przeszkadza a nawet nadaje im charakteru, ale żeby tak w zupie...? Nie ,to nie może się udać, pomyślałam...Chociaż z drugiej strony raz kozie śmierć, jak to się mówi, Włosi to jedzą, a ja nie mam na dzisiejszy wieczór żadnych planów ,więc zaryzykuję.I..... Jestem mega, mega zaskoczona pozytywnym smakiem zupy.  Jest idealnym kremem na chłodne zimowe wieczory , a jeśli macie wątpliwości powiem jeszcze ,że niemiły zapach czosnku podczas gotowania się ulatnia, pozostaje tylko ostrawy smak.


ZUPPA DI AGLIO - zupa czosnkowa







Składniki :


litr bulionu

100 g czosnku (ok 20 - 30 ząbków)

3 małe ziemniaki

60 g parmezanu 

bułka

oliwa z oliwek


Przygotowanie:

Najpierw gotujemy bulion z korpusu kurczaka i warzyw.  Kiedy się zagotuje wrzućcie do niego przeciśnięty przez praskę czosnek (1 ząbek zostaje na później) oraz ugotowane wcześniej ziemniaki. Gotujcie około 20 minut i odstawcie aby troszkę przestygł . Taki zmiksujcie blenderem do uzyskania jednolitej konsystencji, następnie doprawcie solą i pieprzem.Przygotowujemy grzanki.  Bułkę podpiekamy na patelni z niewielką ilością oliwy i  nacieramy ją pozostawionym wcześniej ząbkiem czosnku.
Zupę posypujemy odrobiną parmezanu (u mnie brak).








I na koniec podpowiem jak usunąć nieprzyjemny zapach czosnku z ust :P 
Podobno nieprzyjemny zapach usuwa chlorofil, więc należy po spożyciu czosnku żuć  natkę pietruszki,  szczaw, miętę lub selera. Zapach osłabia  też zjedzenie jabłek, ziaren palonej kawy, nasion kolendry i kardamonu albo picie mleka bądź czerwonego wina:) 


1 komentarz:

  1. Też niedawno robiłam włoską czosnkową, jest pyszna, ale lepiej po niej nie wychodzić z domu i się z nikim nie spotykać ;)

    OdpowiedzUsuń