niedziela, 9 stycznia 2022

Makaron z boczniakami

Może trudno będzie w to uwierzyć, ale boczniaki odkryłam dość niedawno. Mimo, że nie raz przechodziłam obok sklepowych półek na, których leżały nie miałam pomysł do czego miałabym je wykorzystać. A najprostszym pomysłem jest chyba zrobić z nich sos i dodać do makaronu.  A żeby danie było bardziej sycące, obiadowe dorzuciłam jeszcze kurczaka. Pyszne...Spróbujecie?

MAKARON Z BOCZNIAKAMI

Składniki:
1 filet z kurczaka
200 g boczniaków
1 cebula
2 ząbki czosnku
sok z 1/2 cytryny
sól i pieprz
tymianek (może być suszony) 
posiekana natka pietruszki 1 łyżeczka
100 g śmietany
200 g serka mascarpone
250 g makaronu
oliwa do smażenia
 
Przygotowanie:
Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. 
Filet kroimy na małe kawałki, posypujemy solą, pieprzem, przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku (drugi zostaje do sosu), tymiankiem i skrapiamy sokiem z cytryny wymieszanym z 3 łyżkami oliwy. Odstawiamy na pół godziny. 
Cebulę i drugi ząbek czosnku siekamy i szklimy na oliwie, następnie dodajemy zamarynowanego kurczaka ,a obsmażeniu kurczaka, dodajemy na patelnię pokrojone na grubsze paski boczniaki. Całość zalewamy śmietaną rozrobioną z serkiem mascarpone. Sos doprawiamy sola i pieprzem do smaku oraz świeżo posiekaną natką pietruszki. Sos łączymy z makaronem.

(uwaga: na zdjęciach makaron bez sosu śmietanowego)   



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz