sobota, 13 lutego 2016

Sernik z białą czekoladą i serduszkiem


Stare powiedzenie mówi: "przez żołądek do serca" dlatego z okazji jutrzejszego święta proponuję wyjątkowy sernik z serduszkiem. Po jego spróbowaniu będziecie mówić "poprzez sernik do serca..." Gwarantuję, że zakochacie się w jego smaku od pierwszego ugryzienia nawet jeśli nie jesteście zwolennikami białej czekolady ;) Ja wpadłam po uszy....
Udanych Walentynek Wam życzę.
SERNIK Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ


Składniki:
spód:
300 g pokruszonych herbatników czekoladowych lub pierników
(opcjonalnie może być np.stare ciasto przeznaczone na bajaderkę, u mnie to był piernik)
150 g masła
masa serowa:
500 g twarogu (ale nie serka z wiaderka!!!)
135 g białej czekolady
135 g jogurtu
2 jajka
1 laska waniliowa
skórka z 1 cytryny
90 g cukru
wierzch:
100 g białej czekolady
300 g śmietany 22%
120 g śmietany 36%
dekoracja:
1 galaretka truskawkowa


Przygotowanie:
spód:
Herbatniki/pierniki kruszymy i łączymy z roztopionym i przestudzonym masłem. Rozkładamy na dnie tortownicy i dociskamy dłonią.

Ja spód zrobiłam z nieudanego piernika, który został mi po świętach (zamroziłam z zamiarem zrobienia bajaderek) 
Piernik rozmroziłam, starłam i dodałam zimne starte masło. Wymieszałam i ułożyłam na dnie tortownicy.

masa serowa:
Czekoladę z jogurtem wstawiamy w misce nad kąpielą wodną i rozpuszczamy.
Do misy miksera wkładamy ser, jajka, cukier, skórkę z cytryny i ziarenka z laski wanilii. Całość miksujemy po 1 minucie dolewamy powoli ciepłą (ale nie gorącą!) czekoladę. 
Wymieszaną masę przelewamy na spód z ciastek.
Formę z sernikiem przykrywamy folia aluminiową, aby wierzch się za bardzo nie zarumienił, wstawiamy ją do większej formy wypełnionej do połowy wodą i tak przygotowaną całość wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni i pieczemy 40-45 minut.

wierzch:
Łączymy obydwie śmietany i miksujemy z ciepłą rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą.  
Masę przelewamy na upieczony ciepły sernik, który ponownie wstawiamy do piekarnika na 7 -10 minut.

Pu upieczeniu studzimy i wstawiamy do lodówki.

Galaretkę truskawkową rozpuszczamy w wodzie wylewamy na dno miski,a po zastygnięciu wycinamy z niej serduszka foremką do ciastek.

Serduszkami oraz startą białą czekoladą dekorujemy sernik







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz