sobota, 15 sierpnia 2015

Sorbet morelowy - słodkie dzieło przypadku


Po lodach na bazie mleka i śmietany zachciało mi się poeksperymentować z sorbetami. Są jeszcze lżejsze i bardziej orzeźwiające od tradycyjnych lodów, więc będą u mnie gościły częściej. Mój pierwszy sorbet to tak naprawdę dziecko przypadku, ale zachwycił mnie smakiem do tego stopnia, że od razu po zrobieniu chwyciłam za telefon żeby podzielić się recepturą. W pierwotnym zamyśle miałam zrobić sorbet brzoskwiniowy na soku i brzoskwiniach z puszki. Na szczęście okazało się, że jednak w domu ich nie mam. Za to w koszyczku z owocami leżały piękne morelki, a tych z kolei nie było za wiele, więc aby musu owocowego nie było za mało, dodałam banany. Poniżej podam jeszcze przepis na rewelacyjnie orzeźwiający sorbet limonkowy, który świetnie współgra ze smakiem moreli i banana.
Kto chce spróbować?

SORBET MORELOWY Z BANANAMI


Składniki:
6 moreli
1 banan
2 łyżeczki soku z cytryny
1 szklanka wody
1 szklanka cukru

Przygotowanie:
Morele i banana oraz sok z cytryny miksujemy na mus blenderem. Wodę zagotowujemy z cukrem, studzimy, a następnie łączymy z musem owocowym. Mieszankę przekładamy do urządzenia chłodzącego do lodów. 

SORBET LIMONKOWO - BANANOWY

Składniki:
skórka otarta z 1 limonki
sok z 4 limonek
1 banan
1 szklanka cukru
1 szklanka wody

Przygotowanie:
Jak opisałam powyżej: wodę gotujemy z cukrem , po ostudzeniu łączymy ze zmiksowanym bananem z sokiem i skórką limonki.









Akcja lodowa 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz