wtorek, 21 kwietnia 2015

Frittata z tuńczykiem


W tym tygodniu na tapecie "bon apettit-owej" literka T jak tuńczyk,czyli kolejna porcja przepisów konkursowych. Tuńczyk można zrobić na wiele sposobów co odkryłam przy okazji wspomnianych wcześniej konkursów. W poniższym przepisie połączyłam tuńczyka z makaronem. Nie jest to jednak wersja makaron a'la pasta, ale frittata. Frittata to taki włoski omlet zrobiony z jajek z różnymi dodatkami - najczęściej pomidorami, serem albo szynką. Danie świetne na każdą porę dnia.  
Ja zapraszam na wersję makaronową z tuńczykiem.

FRITTATA Z TUŃCZYKIEM


Składniki:

makaron spaghetti na 1 porcję
3 jajka
1/2 cebuli
1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym
3 łyżki ser żółty startego   
4 łyżki oliwy z oliwek
1 szczypta soli do smaku
1 szczypta pieprzu do smaku
pomidorki koktajlowe
 
Przygotowanie:

Makaron spaghetti gotujemy według przepisu na opakowaniu. 
Jajka roztrzepujemy w misce ze startym serem. Dodajemy szczyptę soli i pieprzu oraz odsączonego z zalewy, rozdrobnionego tuńczyka. Do masy jajecznej dodajemy pokrojone, ugotowane spaghetti. Wszystko mieszamy dokładnie. 
Masę wylewamy na rozgrzaną na patelni oliwę, smażymy jak omlet z każdej strony, aż masa jajeczna się zetnie, a makaron lekko zarumieni.
Można podać z pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi, ja posypałam jeszcze dodatkowo wierzch odrobiną tuńczyka 



1 komentarz: